piątek, 23 lipca 2010

Na deser

A na deser, kilka cytatów nieocenionego Marka Twaina

Są trzy rzeczy, które kobieta potrafi stworzyć z niczego: kapelusz, sałatę i scenę małżeńską.

Jeśli się chce, by mężczyzna czy chłopiec pożądał danej rzeczy, należy ją jedynie uczynić trudno osiągalną.

Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. Z dalszych eksperymentów zrezygnował.

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.

Bankier to ktoś, kto pożycza ci parasol, kiedy świeci słońce, ale chce go z powrotem w chwili, gdy zaczyna padać.

Rzucić palenie? To łatwe. Robiłem to ze sto razy.

Cnota nie cieszyła się nigdy takim uznaniem jak pieniądz.

Sądzę, że tylko Bóg jest w stanie przeczytać niemiecką gazetę.

Niewielu z nas potrafi znieść dobrobyt. Innych ludzi, rzecz jasna.

Życie byłoby nieskończenie szczęśliwsze, gdybyśmy mogli rozpocząć je w wieku lat osiemdziesięciu i stopniowo zbliżać się do osiemnastu.

Są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyki.

Najpierw zgromadź fakty, potem możesz przekręcać je tak, jak ci się tylko podoba.

Można zapewne wykazać za pomocą faktów, że nie ma żadnej rdzennie amerykańskiej klasy przestępczej za wyjątkiem Kongresu.
Jak pięknie można to zastosować w stosunku do polskiego Sejmu, prawda?:-)

3 komentarze:

  1. Witaj, skorzystałam z zaproszenia i jestem.Bardzo lubiłam Tomka Sawyera i oczywiście była to książka dokładnie i wielokrotnie przeczytana. Podoba mi się ,że Twain jeszcze za życia był doceniany, a jego powiedzonka przeszły do historii, choć wiele osób, gdy je cytuje, wcale nie wie, kogo cytuje.
    Miłego, ;)
    P.S.
    chyba się nie pogniewasz, gdy wpiszę Cię w moje linki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny Maruś !! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Anabell - jasne, że nie mam nic przeciwko::)
    Kate - uwielbiam to powiedzonko o człowieku, małpie i eksperymentach:-)

    OdpowiedzUsuń